Haluatko tiedon uusimmista ammattikirjoista ja tarjouksista? Tilaa uutiskirjeemme.

Artikkelit henkilöltä Liisa Ahonen ja Piia Roos

Mitä sensitiivisempi aikuinen on, sitä paremmin hän kykenee lukemaan pienokaisten sanattomia viestejä

Pienten lasten kanssa työskentelevien aikuisten ylivoimaisesti tärkein ominaisuus ja työväline on heidän sensitiivisyytensä eli sydämen kompassi.

Lue lisää...

Kirjoittanut: Liisa Ahonen ja Piia Roos - 8.12.2022

Kun tunne lapsen sisällä on suuri ja hallitsematon möykky, jota hän ei kykene ottamaan haltuunsa, se purkautuu usein kehollisesti

Koska tunnetaidot, kuten kyky tunnistaa, nimetä ja sitä kautta säädellä tunnetta, ovat pienillä lapsilla vasta kehittymässä, ylilyönneiltä ei voi aina välttyä.

Lue lisää...

Kirjoittanut: Liisa Ahonen ja Piia Roos - 22.2.2022

Arkisto:

2024

Marraskuu

Lokakuu

Syyskuu

Elokuu

Heinäkuu

Toukokuu

Huhtikuu

Maaliskuu

Tammikuu

2023

Marraskuu

Lokakuu

Syyskuu

Elokuu

Kesäkuu

Toukokuu

Huhtikuu

Maaliskuu

Helmikuu

Tammikuu

2022

Joulukuu

Marraskuu

Lokakuu

Syyskuu

Elokuu

Kesäkuu

Toukokuu

Huhtikuu

Maaliskuu

Helmikuu

Tammikuu

2021

Joulukuu

Lokakuu

Syyskuu

Elokuu

Käytetyimmät avainsanat:

toimintakortitluonteenvahvuudetvahvuudettyö varhaiskasvatuksessajäsenyysideapankkilapsetvarhaiskasvatusammattikirjattaidekasvatuskasvatuspositiivinen kasvatuskirjavinkitkirja-arviotlorutpedagogiikkapositiivinen pedagogiikkaitsesäätelyluontokasvatuskaveritaidothyvinvointikehuminenrauhoittuminentiimin voima varhaiskasvatuksessajäsenemme kertooaivojen kehityslukeminentunnetaidotleikkiminenaistiherkkyystoiminnallisuussensitiivisyystoiminnallinen oppiminenvarhaiskasvatuksen tietopalvelun jäsenyyskoulutuksetammattikirjallisuustyöhyvinvointivuorovaikutustiimityövahvuuspedagogiikkarohkeuslämmin vuorovaikutusfannivarhaiskasvattaja kertoooutin kirjanurkkajaksaminenmateriaalin arviohuomaa hyväarvioarvontahaastava käyttäytyminen

Chat - Asiakaspalvelija on paikalla

  • Hei, miten voin auttaa? Kirjoita kysymyksesi alla olevaan laatikkoon ja paina lähetä.