Maksutavoissa on rajoituksia 20.12.-31.12 välisenä aikana verokantamuutosten vuoksi.
Haluatko tiedon uusimmista ammattikirjoista ja tarjouksista? Tilaa uutiskirjeemme.

Peruutus- ja toimitusehdot



Ehdot koskevat Funtor Oy:n (Tietopalvelut, Hyvinvoiva ihminen -palvelu ja Tunnetaitoja lapselle -verkkopalvelu) kautta tehtyjä ilmoittautumisia ja tilauksia.

Koulutuspaikan varaaminen


Osallistujahinta koskee yhden henkilön osallistumista. Jos haluat osallistua koulutukseen useamman henkilön kanssa, tee ryhmäilmoittautuminen, johon lisäät kaikki ryhmän osallistujat. Ryhmäilmoittautumisessa kaikki osallistujat laskutetaan samalla laskulla.

Kun olet lähettänyt ilmoittautumislomakkeen, sähköpostiisi lähetetään automaattisesti ilmoittautumisvahvistus (tarkistathan roskaposti- ja mainoskansiot, mikäli viestiä ei löydy saapuneista). Ilmoittautuminen koulutukseen on sitova.

Tarkistathan ilmoittautuessasi antamasi sähköpostiosoitteen oikeellisuuden. Mikäli sähköpostiosoitteesi muuttuu, ilmoita muutoksesta meille, jotta koulutukseen osallistuminen onnistuu.

Vastuu osallistumistietojen tarkistamisesta on ilmoittautumisen tekijällä, eikä osallistumismaksua hyvitetä, mikäli ilmoittautuessa annettujen virheellisten tietojen myötä osallistuminen ei onnistu.


Osallistumisen peruutus


Osallistumisen voi perua viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutusta. Peruutuksen voi ilmoittaa joko sähköpostitse osoitteeseen koulutukset@tietopalvelut.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme 014 337 0050 (arkisin klo 9—16).

Jos ilmoittaudut webinaarikoulutukseen alle 14 vuorokauden sisällä koulutuspäivästä, annat ennakkosuostumuksesi siihen, että digitaalisen sisällön toimittaminen alkaa lainmukaisena peruutusaikana, ja samalla hyväksyt, että tässä tapauksessa sinulla ei ole oikeutta perua ilmoittautumista.

Huomioi, että Zoomin välityksellä toteutettavassa webinaarikoulutuksessa saat osallistumislinkkisi Zoomin kautta, mutta osallistumista ei voi perua Zoomin viestissä olevasta peruutuslinkistä. Peruutusilmoitus on tehtävä meille sähköpostitse tai puhelimitse.

Osallistuminen on mahdollista vaihtaa toiselle henkilölle, kun ilmoitat asiasta meille ennen koulutusta. Jos kyseessä on paikan päällä järjestettävä koulutus, ilmoita tällöin myös tilalle tulevan henkilön mahdollinen erikoisruokavalio. Mikäli vaihto tehdään lähellä koulutusta, emme välttämättä pysty huomioimaan erityisruokavaliotoiveita. Myös webinaari-ilmoittautuminen on mahdollista siirtää toiselle henkilölle.


Osallistumisen peruminen, kun koulutus kuuluu koulutussarjaan
Joissakin koulutussarjoissamme tarjoamme yhteen normaalihintaiseen koulutukseen ilmoittautuessasi lisäkoulutukset alennushinnalla. Alennushinnasta on tällöin erillinen maininta ilmoittautumissivulla. Lisäkoulutuksista saa alennuksen, mikäli osallistuu normaalihintaiseen koulutukseen. Jos olet ilmoittautunut koulutussarjaan, jossa ensimmäinen ilmoittautuminen on normaalihintainen ja lisäilmoittautumiset alennushintaisia, ja perut normaalihintaisen osallistumisen, muutamme koulutussarjan seuraavan koulutuksen osallistumisen normaalihintaiseksi.



Koulutuksen hinnat, alennukset ja maksaminen


Verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisävero on pääsääntöisesti kirjoilla 10 % ja muilla tuotteilla ja koulutuksilla 25,5 %.

Yhtä ilmoittautumista kohden voit hyödyntää yhden alennuskoodin tai muun edun kerralla. Alennuskoodia tai muuta etua ei hyvitetä jälkikäteen.

Kirjakerhon jäsenhintaisen osallistumismaksun hyödyntäminen edellyttää sisäänkirjautumista jäsentunnuksilla. Normaalihintaista osallistumista ei korjata jäsenhinnalle jälkikäteen, jos osallistuminen on maksettu Paytrailina.

Jos ilmoittaudut koulutukseen yksityishenkilönä ja maksat osallistumisen itse, maksutapana verkkokaupassa on 17.5.2024 alkaen verkkomaksu (Paytrail). Osallistuminen maksetaan tällöin ilmoittautumisen yhteydessä. Muun kuin verkkokaupan kautta tehdyn ilmoittautumisen maksutapana on lasku, jolla on maksuaikaa 14 päivää.

Jos organisaatio maksaa osallistumisesi, maksutapana on lasku. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna ilmoittautuessa antamaasi laskutusosoitteeseen. Lasku lähetetään noin kolme viikkoa ennen koulutusta. Laskulla on maksuaikaa 14 päivää.

Jos sinulla on avoimia laskuja, hyväksymme koulutusilmoittautumisen vasta kun avoimet laskut on maksettu. Tarvittaessa tarkistamme luottotietosi.

Väärinkäytösepäilyissä pidätämme oikeuden olla hyväksymättä ilmoittautumista.

Veloitamme maksukehotuksista huomautuskuluja 5 euroa/kehotus. Kahden huomautuksen jälkeen laskutamme saatavamme perintätoimiston kautta. Kannustamme ottamaan maksuvaikeuksissa heti yhteyttä, jotta voimme tarvittaessa sopia maksujärjestelyistä.



Koulutukseen osallistuminen ja tallenteen katseluaika

Lähetämme sinulle noin viikkoa ennen koulutusta sähköpostitse osallistujainfon sekä tarkempaa tietoa koulutuksen järjestelyistä.

Jos kyseessä on webinaarikoulutus, josta otetaan tallenne, lähetämme sinulle linkin tallenteeseen sähköpostitse tavallisesti koulutusta seuraavana arkipäivänä. Tallenne on katsottavissa 14 päivän ajan lähetyksestä. Tallenteen katseluaika on kaikille osallistujille sama, eikä katseluaikaa ole mahdollista saada lisää. Tallenteen katsominen määräajan sisällä on osallistujan omalla vastuulla. Osallistumismaksua ei hyvitetä, vaikka osallistuja ei ehtisi katsoa tallennetta määräajan sisällä.


Koulutuksen peruuntuminen


Koulutus toteutetaan, mikäli osallistujia ilmoittautuu riittävä määrä. Jos osallistujamäärä jää liian pieneksi, koulutus perutaan. Tällöin mahdollinen ennakkoon maksettu osallistumismaksu palautetaan osallistujalle.

Kouluttajan äkillisessä sairastapauksessa koulutuspäivä pyritään ensisijaisesti siirtämään. Jos uusi koulutuspäivä ei sovi alkuperäiseen koulutukseen ilmoittautuneelle osallistujalle, voi osallistumisen perua peruutusehtojen mukaisesti.


Tuotteiden tilaaminen

Tuotteiden toimitusajat ja -tavat

Toimitamme tuotteet Suomessa Postin välityksellä Tietopalveluiden (www.tietopalvelut.fi) varastosta. Tilaus ja sitä koskeva lasku toimitetaan postitse joko kirjeenä tai pikkupakettina asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tai pakettina lähimpään Postin toimipisteeseen riippuen tilauksen koosta.

Mikäli pikkupakettina lähetetty tilaus ei mahdu postiluukkuun tai postilaatikkoon, Posti jättää sen tilaajan oven taakse.

Mikäli organisaatiollasi on Postin kuljetussopimus, tulee tilaus suoraan tilausosoitteeseen.

Pidätämme oikeuden muuttaa tilauksen toimitustapaa.

Tilausten normaali toimitusaika on 5—10 arkipäivää. Santalahti-kustannuksen, Tuuma-kustannuksen, Kumma-kustannuksen tai varastossa valmiina olevia tuotteita saamme tavallisesti Postin matkaan tilauksesta seuraavana 1—2 arkipäivänä. Alekampanjoiden aikaan toimituksessa voi olla viivettä suurista tilausmääristä johtuen. Voit varmistaa halutessasi saatavuuden asiakaspalvelustamme puhelimitse 014 337 0050 (arkisin klo 9—16). Ota meihin myös yhteys jos haluat tilauksesi erityisen nopeasti.

Mikäli tilauksessa on mukana ilmestymättömiä tuotteita, kaikki jälkitoimitukseen jäävät tuotteet toimitetaan yhtä aikaa.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Lähetyskulut Suomessa


4,90 euroa
Yli 80 euron tilaukset postikuluitta
Pikatoimituksissa hintaan lisätään 5 euroa
Postiennakkolisä 7,90 €

Toimitamme tuotteita myös muihin EU-maihin ja Ahvenanmaalle. Emme toimita tilauksia EU:n ulkopuolelle. Tee tilaus ulkomaille tai Ahvenanmaalle toimitettavista tuotteista sähköpostitse: asiakaspalvelu@tietopalvelut.fi. Ulkomaille tai Ahvenanmaalle lähetettävän tilauksen maksutapana on lasku ja laskutamme tilauksen ennakkoon. Laskun tulee olla maksettuna ennen kuin tilaus voidaan lähettää. EU-maiden toimituksista veloitamme postikuluja 39,90 euroa ja Ahvenanmaan toimituksista 9,90 euroa riippumatta tilauksen loppusummasta. Jos ulkomaille tai Ahvenanmaalle toimitettavasta tilauksesta tehdään jälkitoimitus, postikulut lisätään myös jälkitoimitukselle. Postikuluttomat kampanjat koskevat vain Manner-Suomeen tehtäviä tilauksia.

Tilausvahvistus


Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Koulutusilmoittautumisen yhteydessä tilatun tuotteen maksaminen


Jos osallistut koulutukseen yksityishenkilönä ja tilaat verkkokaupassa ilmoittautumisen yhteydessä koulutuksen sisältöön liittyvän tuotteen, tuotetilauksen maksutapana on 17.5.2024 alkaen verkkomaksu (Paytrail).

Jos organisaatio maksaa osallistumisesi ja tilaat ilmoittautumisen yhteydessä koulutuksen sisältöön liittyvän tuotteen, voit maksaa tuotteen itse valitsemalla maksutavaksi verkkomaksun (Paytrail) tai valita maksutavaksi laskun, jolloin lasku lähetetään ilmoittamaasi työnantajan laskutusosoitteeseen. Laskulla on maksuaikaa 14 päivää.

Voit tilata tuotteita myös postiennakolla. Lähetyskuluihin lisätään tällöin postiennakkolisä.

Yksityishenkilöiden yli 150 euron tilaukset toimitetaan lisämaksullisella postiennakolla tai ennakkolaskulla.

Jos sinulla on avoimia laskuja, toimitamme uuden tilauksesi vasta kun avoimet laskut on maksettu. Tarvittaessa tarkistamme luottotietosi. Väärinkäytösepäilyissä pidätämme oikeuden olla lähettämättä tilausta. Veloitamme maksukehotuksista huomautuskuluja 5 euroa/kehotus. Kahden huomautuksen jälkeen laskutamme saatavamme perintätoimiston kautta. Kannustamme ottamaan maksuvaikeuksissa heti yhteyttä, niin voimme järjestää asian niin, että maksu onnistuu.

Tutustumis- ja palautusoikeus

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän tutustumis- ja palautusoikeus. Aika lasketaan tuotteiden vastaanottamispäivästä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Suomessa asiakaspalautus on maksuton. Ulkomailta tulevasta asiakaspalautuksesta asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuneet kulut.

Jos palautuksen jälkeen saamasi alennus ei enää täyty, esim. määräalennus tai postikulualennus, huomioidaan tämä palautettavassa summassa.

Voit myös tehdä ilmoituksen tilauksen palautuksesta 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta, jolloin sinulla on palautusilmoituksen jättämisestä laskien 14 päivää aikaa palauttaa tuote. Palautusilmoituksen voi tehdä sähköpostitse asiakaspalvelu@tietopalvelut.fi

Palautuksessa on oltava mukana palauttajan yhteystiedot, koko lähetystä koskeva lasku tai kopio siitä, sekä selvitys palautuksen syystä. Ilman palauttajan yhteystietoja emme voi kohdistaa palautusta oikeaan lähetykseen.

Jos palautat vain osan tilauksesta, voit maksaa tilauksesi alkuperäisellä laskulla vähentämällä palauttamasi tuotteen hinnan loppusummasta.

Palautus Postin kautta:
Kirjoita kuoreen palautusosoite:
Asiakaspalautussopimus 605892
Funtor Oy / Tietopalvelut
PL 86
40101 Jyväskylä

Pyydä Postista kuitti palautuksesta.


Ongelmatilanteet


Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa meille virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

Chat - Asiakaspalvelija on paikalla

  • Hei, miten voin auttaa? Kirjoita kysymyksesi alla olevaan laatikkoon ja paina lähetä.