Kirja on hyvä väline lukemisen, havainnoinnin, päättelykyvyn, tunteiden tunnistuksen, kysymysten tekemisen ja erilaisista tilanteista kertomisen harjoitteluun.
Tehtäväkirja on myös hyvä apuväline sosiaalisten taitojen oppimisessa.
Kun oppilaat kertovat omista havainnoistaan ja mielipiteistään toisille, he vahvistavat omaa ajatteluaan ja puheilmaisuaan.
Oppilaiden keksiessä yhdessä kuvista tarinoita, vuoropuheluita ja näytelmiä on syntynyt paljon yhteistä iloa, luokkahengen vahvistumista, monenlaista oppimista.
Harjoituskirja on hyvä apuväline kielen oppimisen kaikille osa-alueille - lukeminen, tiedon etsintä, luetun analysointi, sanavaraston kartuttaminen, puhuminen ja yhteistyötaidot.
Sopii alakouluun ja esiopetukseen.
Harjoituskirja 2 sisältää 12 kuvasivua, joissa kullakin sivulla on 19-54 tehtävää.
Piirrostehtäväsivuja on myös 12, joissa kussakin on 20-30 piirrostehtävää.
Kirjassa on nimikartat jokaisen kuvasivun hahmojen nimistä sekä 7 sivua lisätehtäviä ja tarkistussivu.
Kuvien avulla harjoittelu on hauskaa ja tuottaa paljon iloa.
Piirrossivut aktivoivat oppilaan visuaalista havainnointia ja auttavat tuottamaan omia kuvia tehtävänannon mukaisesti. Piirrossivut vahvistavat myös luetunymmärtämistä.
Hinta sisältää koululle kopiointioikeuden.
Elina Taras-Vaulasvirta on pitkän linjan pedagogi.
Hän on kirjoittanut kolme kertomuspohjaista luetunymmärtämisharjoituskirjaa, jotka ovat saaneet hyvän vastaanoton.
Motivaatio saada lapsi lukemaan on hänen sydämen asiansa. Nähdä ilo lukijan kasvoilla, kun hän on päässyt lukemisen alkuun. Jatkuva kosketus oppilaisiin antaa hyvän pohjan tehdä uutta materiaalia ja myös kokeilla tekstejä ja tehtäviä oppilailla.
Pitkän uran tehneenä opettajana hän tuntee opettajan työn haasteet. Hän haluaa auttaa opettajia materiaalilla, joka tukee oppilaiden oppimista ja helpottaa opettajan työtä.
Elina Taras-Vaulasvirta haluaa oppilaidensa innostuvan elämän monimuotoisuudesta avaamalla lukijalle elämyksellisiä tekstejä ihmisten, eläinten, eri tieteen ja taiteen alojen maailmasta.